שומר שבת סורב להתקבל לעבודה; ברש"ת מבהירים: "טעות מצערת"

איתי גדסי No Comments on שומר שבת סורב להתקבל לעבודה; ברש"ת מבהירים: "טעות מצערת"

לפי תיעוד שהופץ ברשת, אדם דתי שביקש לעבוד במקום וכתב לרשות כי באפשרותו לעבוד רק 6 ימים בשבוע – נענה בתגובה במייל שהדבר לא אפשרי. ברש"ת הגיבו: "המייל שנשלח הוא טעות ואנחנו מצרים על כך"

מטוס. ארכיון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערה בעקבות פרסום לפיו רשות שדות התעופה סירבה לקבל לשורותיה עובדים דתיים שסירבו לעבוד בשבת. לפי תיעוד שהופץ ברשת, אדם דתי שביקש לעבוד במקום וכתב לרשות כי באפשרותו לעבוד רק 6 ימים בשבוע – נענה בתגובה במייל שהדבר לא אפשרי. ברשות שדות התעופה מכחישים ואומרים כי מדובר בטעות ולא במדיניות.

במכתב בהול ששיגר היום (שני) מזכיר הוועדה למען השבת ומועמד יהדות התורה והשבת לכנסת, הרב יצחק גולדקנופף, הוא קרא ליו"ר רשות שדות התעופה מר יצחק גרשון, "לפעול מיידית לתיקון העוול המפלה שומרי שבת במסגרת גיוס עובדים שמבצעת הרשות. דבר הנוגד חוקי יסוד, חוטא לערכי השוויון, פוגע בחופש העיסוק, ומפלה באופן מעשי את ציבור שומרי השבת, המהווים רוב מקרב אזרחי ישראל".

במכתבו דורש מזכיר ועדת הרבנים למען השבת את תיקון התקלה בצורה מהירה, כך שיתאפשר גם ליהודים שומרי שבת להגיש מועמדות לעבודה ברשות שדות התעופה.

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס), יו״ר השדולה בכנסת למען שמירת השבת הגיב: "עובדים דתיים וחרדים המבקשים לנוח ביום המנוחה השבועי הרשמי של מדינת היהודים, נאלצים להפסיד ולאבד משרות. גם ברשות שדות התעופה המשוועת לעובדים בפרט בעונת התיירות בקיץ, ואכן הם נדחים בראיונות קבלה רק על עצם היותם יהודים השומרים שבת.

"שנאת ממשלת השמאל לערכים היהודים הבסיסיים כשמירת שבת, היא זו שנותנת רוח גבית להפליה ולהסתה נגד חרדים. בזמנו ראש הממשלה הנערץ דאז מנחם בגין ז״ל סגר את אל על בשבת והסביר שלא יתכן שסגרו את נמל סלוניקי בשבת לכבוד העובדים היהודים. לכן רק ממשלת ימין בראשות נתניהו עם ש״ס חזקה תוכל לתת מענה בנושא על מנת לשמור על המסורת והצביון והזהות היהודית במדינה ולמגר תופעות מבישות אלו".

ברשות שדות התעופה מסרו בתגובה: "המייל שנשלח הוא טעות ואנחנו מצרים על כך. נקבע חד משמעית שכל מועמד יבדק על פי הנתונים שלו ללא קשר ליכולת שלו לעבוד בכל ימי השבוע. ברשות שדות התעופה למעלה מ-30 אחוז מהעובדים – אינם עובדים בשבתות וחגים. ביחידת הניטול מתוך כ-420 עובדים כ-90 עובדים שומרים שבת".



0 תגובות